پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟

پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟ 1

زمانی که برای خرید شوینده مطلوب برای ماشین ظرف‌شویی به فروشگاه می روید , با تنوعی از تولیدات روبرو میشوید که قطعاً در حالتی که اطلاعی از تفاوت و ویژگی‌های آن ها نداشته باشید , گزینش برایتان طاقت فرسا می گردد . بایستی بدانید که شوینده‌های ماشین ظرف‌شویی در سه مدل متعدد ایجاد می گردند که عبارتند از پودر , قرص و ژل . هنگامی که خصوصیات هریک از این تولیدات را بشناسید , به راحتی میتوانید فرآورده متبوع خویش را خریداری فرمائید . ولی در کنار این شوینده‌ها , بعضی دیگر از محصول ها نیز عرضه می گردند که خوب تر است خصوصیت و کاربرد آن ها را نیز بشناسید .
پودر ماشین ظرف‌شویی

پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟ 2

یکی‌از مزیت‌های پودرها درمقابل دیگر تولیدات شوینده ماشین ظرف‌شویی این است که میزان مصرفشان قابل در اختیار گرفتن است و مقرون به صرفه می باشند . نکته قابل توجه راجع به پودر این است که می بایست در کنار آن از نمک و براق‌کننده ماشین ظرف‌شویی نیز مصرف شود . پودر در طول شستشو خیلی پرسرعت در آب حل می‌گردد و در حالتی‌که بیشتراز حد نیاز داخل ماشین ریخته شود , داخل محفظه نیز خیس شده و شویندگی ناقص می ماند . پس مراقب باشید که به مقدار مناسب از پودر استفاده کرده تا شویندگی به طورکامل صورت پذیرد و چربی ظرف‌ها از میان رفته و ظروف تماما پاک و درخشان شوند . در ضمن بایستی دقت داشته باشید که پودر ماشین‌ ظرف‌شویی برای ظروف دارای اهمیت و براق مطلوب نیستند اما میتوانند کثیفی و چربی را از روی ظروف سوخته‌ای نظیر قابلمه و ماهی‌تابه تمیز نمایند .
ژل شستشوی ظرف‌شویی

پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟ 3

ژل‌ها دارای مخلوط اساس آب می باشند و راحت‌تر در آب حل میشوند . همین خصوصیت سبب می‌گردد ظروف شیشه‌ای , ظریف و درخشان در گیر ساییدگی نشوند . یکی‌از مزایای ژل‌ها این است که با دقت به تعداد و کثیفی ظروف میتوانید حجم مصرفی شوینده را تنظیم نمائید . هنگامی که تعداد مقداری ظرف درون ماشین ظرفشویی باشد یا این که ظروف چندان آلوده و کثیف نباشند , میتوانید از میزان ژل کمتری استفاده فرمائید . هیچوقت تلاش نکنید از مایع ظرف‌شویی دستی به جای ژل مخصوص به کار گیری نمایید زیرا به دستگاهتان آسیب خواهد زد .
قرص ظرف‌شویی

پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟ 4

این قرص‌ها به صورت مکعب مستطیل کوچک ساخت میشوند که میبایست آن ها را در محیط اختصاصی شوینده قرار دهید . قرص‌های ماشین ظرفشویی دارنده یک‌سری آنزیم میباشند که وجود این آنزیم ها سبب میشود شست و شو به صورت بهتری صورت بپذیرد . هنگامی که از قرص استفاده میکنید , نگرانی در زمینه ی کافی بودن میزان شوینده برای پاک شدن ظروف نیست , زیرا مقدار این قرص‌ها مشخص و معلوم است . قرص‌ها به جهت ترکیبات مختلفی که دارا هستند , لکه‌ها را با نتیجه بهتری تمیز می کنند و موجب درخشان شدن ظروف می گردند . در مقایسه با پودر , قرص‌های ماشین ظرف‌شویی قیمت بیشتری دارندزمانی که میخواهید از قرص استفاده فرمائید , خوب تر است ماشین ظرف‌شویی پر‌از ظرف باشد , زیرا در صورت کم بودن ظروف , قرص هدر میرود . قرص ها را هیچ وقت نصف نکنید و در نظر داشته‌باشید که زمان به کارگیری از قرص نیازی به براق‌کننده و نمک نیست .
نمک ظرف‌شویی

پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟ 5

نمک ماشین ظرف‌شویی سبب می شود درجه سختی آب ورودی به ماشین کاهش پیدا نماید و املاح ورودی آن کمتر شود . در‌این حالت است که رسوب کمتری تولید شده و از لکه‌های آب روی ظروف پرهیز می کند . این نکته خصوصاً در زمینه ی ظروف شیشه‌ای و درخشان که نباید سطحشان وضعیت کدری پیدا نماید , اهمیت بیشتری دارااست . نمک ماشین ظرف‌شویی برای سلامت ماشین نیز اهمیت داشته و می تواند دستگاه را از آسیب سختی و رسوبات آب در امان دارد . همینطور زمان مصرف پودر می بایست از نمک استعمال نمایید .

در صورت به کارگیری از قرص و ژل , نیازی به نمک نیست حتی اگر ماشین ظرفشویی پیغام ( آلارم ) بدهد .
جلا دهنده ظرف‌شویی ( درخشان کننده )

پودر، قرص یا ژل؛ کدام یک برای ماشین ظرفشویی مفیدتر است؟ 6

در مورد جلا دهنده ( درخشان کننده ) ظرف‌شویی بایستی ذکر کرد این کالا وقتی کاربرد دارد که از پودر استعمال می کنید . در واقع در شرایطی که گزینش شما برای شوینده‌ها قرص و ژل باشد , نیازی به به کار گیری از جلا دهنده نیست زیرا در مخلوط خودشان این ماده موجود هست . جلا دهنده سبب درخشان شدن ظروف می شود . در صورت استعمال از قرص و ژل , نیازی به به کار گیری از جلادهنده نیست حتی اگر ماشین ظرفشویی پیغام ( آلارم ) بدهد .

نکته‌ای که در زمینه ی شوینده‌های ماشین ظرف‌شویی بایستی ذکر شود , این است که توان کف‌کنندگی این شوینده‌ها بایستی کم باشد و به میزان مایع ظرف‌شویی دستی نباید توقع درست شدن کف از آن‌ها داشت , به دلیل آن که کف سبب می شود توان تمیزکنندگی ماشین کاهش پیدا نماید . می توانید برای مصارف گوناگون با توجه به میزان ظروف , میزان کثیفی و فرآورده ظروف , محصولات شوینده متفاوت را تهیه نمایید تا هر بار بر حسب نیاز آن ها را به کار ببرید . توصیه می گردد از محصول ها یک مارک مشخص به کار گیری نمائید تا خصوصیات مشترکی داشته باشند و مطمئن باشید که ترکیبات مشابه آنان یکسان است .

منبع: مجله اینترنتی خونواده

 

وحید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *