گیلرمو فورچینو، مجسمه سازی با داستان های دوست داشتنی

گیلرمو فورچینو، مجسمه سازی با داستان های دوست داشتنی 1

گیلرمو فورچینو Guillermo Forchino در سال 1952 در شهر Rosario آرژانتین متولد شد و تحصیلات خود را در همان شهر آغاز کرد و سپس وارد مدرسه هنری Ecole des Beaux-Arts در همان شهر شد. او که به تحصیل و کار در رشته های هنری بسیار علاقمند بود، مسیر خود را در دانشگاه هنر سوربن فرانسه ادامه داد و به مدت سه سال تحصیلات خود را در رشته مرمت و حفظ آثار هنری در این دانشگاه ادامه داد.

در این چند سال گیلرمو فورچینو توانست روش کار با بسیاری از مواد و تکنیک های مختلف نقاشی و مجسمه سازی و .. را فرا گیرد. می توان گفت اولین کارهای هنری او در اوایل دهه 1980، شکل گرفت و او از این زمان توانست شروع به خلق آثار جدیدتری نماید. 

پس از تحصیل در فرانسه، گیلرمو به زادگاه خود، آرژانتین بازگشت و در آتلیه خوان کاستاژنینو Juan B. Castagnino  به مرمت آثار هنری برای موزه هنرهای زیبای روزاریو پرداخت. 

وی در کنار این کارها شروع به ساخت مجسمه هایی پارچه ای کرد. این مجسمه ها دارای سر و دستی از موم و نوعی کاغذ خاص که از رنگدانه های طبیعی تهیه شده بودند به وجود می آمد. 

از اواخر دهه 1980 شکل فعالیت ها و کارهای گیلرمو فورچینو Guillermo Forchino شکل تازه و خلاقانه تری پیدا کرد. او در این مسیر تازه از پلی رزین polyresins برای خلق آثار هنری و یا همان مجسمه هایی که ما امروزه از او دیده ایم استفاده کرد و مجسمه هایی با موضوعات کمدی ساخت که در نوع طراحی آن ها نوعی طنز غیر معمول و خاص دیده می شد. همین موضوع جذابیت زیادی به کارهای گیلرمو بخشید به طوری که مجسمه های او طرفداران بسیاری پیدا کرد. 

 

گیلرمو فورچینو، مجسمه سازی با داستان های دوست داشتنی 2

 

به عنوان مثال آیا شما می توانید خیلی خوشحال و شاد با یک اتومبیل که چرخ هایش پنچر شده است به سفر بروید؟ او اینگونه طنز را وارد کارهای هنری خود کرده است. 

همچنین از دیگر کارهای او که می توان به آن ها اشاره کرد اتوبوسی است با تعداد بی شماری سرنشین که همه آن ها داخل این اتوبوس شکلی له شده پیدا کرده اند و سفری تفریحی را تجربه می کنند. 

یا زن و مرد موتور سواری که در آن شخصیت زن مجسمه، که به جهت تعجب از سرعت زیاد دهانش باز مانده و سوسکی وارد دهان او شده، همگی از مضامین طنزگونه و زیبایی برخوردار است که بیننده ساعت ها می تواند به تماشای آن ها بپردازد و داستانی برای این مجسمه ها در خیال خود بپرورد و خود را با آن ها همراه نماید.

از هر زاویه ای می توانید به مجسمه های فورچینو بنگرید و از هر جهتی که آن را در دکور خانه و یا محل کار خود قرار دهید زیبایی خاص خود را دارد.

مجموعه آثار فورچینو forchino به چند دسته تقسیم می شود:

وسایل نقلیه مانند قایق و هواپیما و انواع ماشین ها با عنوان The Vehicles 

شخصیت های ورزشی و مشاغل مختلف با نام Professionals Series 

و موارد خاص و ویژه 

مجسمه های فورچینو اغلب در اندازه های 45 سانتی متری تولید می شد که بعدها او این مجسمه ها را در دو سایز کوچک تر و در واقع نصف مجسمه های قبلی تولید کرد که بیشتر برای کلکسیون دارها مناسب بود.

از سال 2003 به بعد فورچینو قراردادی را با شرکت VMM بست و با آن ها شروع به همکاری کرد. به طوری که این مجسمه ها اکنون توسط صنعتگران و هنرمندان خبره در آسیای دور و تماما با دست و زیر نظر شخص گیلرمو فورچینو در سه سایز تولید می شود و او بر این محصولات ومجسمه ها نظارت کامل دارد. 

گیلرمو فورچینو، مجسمه سازی با داستان های دوست داشتنی 3

با دیدن محصولات و کارهای هنری فورچینو مدت های طولانی سرگرم شده و می توانید خودتان را با داستان های طنزآمیز دنیای او همراه کنید و خودتان را به جای شخصیت های کمیک این مجموعه قرار دهید و لذت ببرید.

گیلرمو فورچینو، مجسمه سازی با داستان های دوست داشتنی 4

 ماشین ها و موتورها و افراد در مجموعه کارهای فورچینو خیلی خاص طراحی شده اند و حقیقت در کنار طنز نمودی زیبا پیدا کرده است.

کلیدواژه : گیلرمو فورچینو
lotra
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • حسین 30 آبان 1402 / 12:43 ب.ظ

    بسیار عالی و چشم نواز
    من عاشق ساخت ماکت هستم اگر کسی باشه که فکر و کار خلاقانه ای داشته باشه حاضرم هزینه کنم تا یه شغل و کار خوب راه اندازی کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *